sunnuntai 7. kesäkuuta 2015

Kävelyitä

 Mun koti on siis maalla. Ja kun lähdetään kävelylle niin melkein pakosta me joudutaan kävelee pitkin tienvarttakin. Mä oon oppinut jo tosi hyvin mitä tarkottaa kun mulle sanotaan "reuna".

Yleensä me kävellään kaikki peräkkäin ja ihminen siin vieressä. Jos tulee jotain erikoista tiellä vastaan tai takaa ni sit me joskus pysähdytään et ihminen näkee ettei me säikähdetä, mut ei me kyl olla säikkyjä ja monesti autot kyl väistää tosi kivasti. Sit ne kakspyöräset onki se vaikeempi juttu kun ne pitää niin kamalaa ääntä heti kun on ohittanut meidät.
Pahimmassa tapauksessa ne pitää jo kohdalla kovaa ääntä ja sillon äiskä kiroaa..

Mut metsässä on NII kivaa kulkee. Mielelläni oisin vapaanaki mut äiskä sanoo et katoaisin PUFF vaan puiden sekaan. Poluillaki me kuljetaan peräkkäin Naten ja Pippurin kans. Kävin mä siel sammalikossaki tutkii, mut siel oli RISUJA. Piti oikeen jalkoja nostella et pääsin pois. Kyl polulla on helpompi kulkee kumminki. Mut sit jos vapaana voisin juosta ni saattaisin käväistä muuallaki ku polulla....

Tänään me nähtiin vieraita ihmisiiki! Ne ihasteli mua ja mä pelkäsin ihan kamalasti. Sit ku me jatkettiin matkaa ni mä haistelin niiden jälkeen kovasti. Se on paljon turvallisempaa ku oikee kontakti.

Siis yleensähän tääl maalla saa kulkee aika issekseen, mitä nyt traktoreita näkyy pelloilla ja se tuoksu on aika kiva. Äiskä ei siit kyl erityisesti tykkää, vaiks se sanoo et se on maalaistuoksua aidoimmillaan, mut me mentäs vaiks kylpyyn siihen tuoksuun..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti