sunnuntai 24. toukokuuta 2015

Kotoilua ja kotiutumista

Pellolla ekaa kertaa

Päikkärit
 Ekat viikot me ollaan vaan oltu kotona. Onneks koska tää meidän piha on aika iso ni siin on ollut mulla tutkimista ihan riittävästi. Me ei olla noiden muiden karvaisten kanssa vielä keskenään oltukaan  kun äiskä ja iskä on saaneet työnsä soviteltuu niin et niist on jompikumpi aina kotona. Tai oli meil tääl kerran yks Outi auttamassa kun äiskä ja iskä oli päällekkäin töis. Mä istuin ja seisoin sen sylissä koko ajan. Siinäpäs yritti töitään tehdä!

Kotipihalla olon lisäks ollaan käyty toss pellolla. Eka kerralla se jännitti kyl tosi kovasti ja olin aika pitkälti äiskän lähellä, vaiks Natte ja Pippuri kyl juoksenteli vähän kauempanakin. Toisaalta aattelin et jos pysyn lähellä ni saan enemmän herkkuja kun noi muut sai vaan sillon ku tulivat vierelle...

Peltoreissujen lisääntyessä äiskällä oli kyl perässä pysyminen ku löysin sieltä vaiks mitä hajuja ja juoksin niiden hajujen perässä..

Ekalla kerralla en uskaltanut myöskään hypätä ojan yli, mut sit yks kerta Pippuri opetti mulle sen. Se hyppäs yli ja kun en uskaltanut hypätä se tuli takas ja hyppäs uudestaan kunnes sit menin rohkeena poikana perässä. Aattelin et korkeintaan kastun siin.

 No kaikkee tollasta kun touhuu ni kyllähän se sit väsyttää. Ja edelleen se sohva on vaan maailman paras paikka. Välillä en meinaa löytää kunnon asentoo ja kaivan pesää sohvaan, kunnes äiskä tulee antaa mulle viltin siihen, sanoo et kaivan pian itteni lattialle.

Pikkuhiljaa mä aloin sit tottuu kaikkiin ääniin sisällä ja kaikkiin kolahduksiin ja muihin, enkä enää hätkähtänyt kaikkee ja sit aloinki nukkuu jo vähän rennommin enkä aina kerälle käpertyneenä.
Tässä kuvassa oon kuulemma jo aika rento ja iskä oli tosi ilonen ku näki mun paljastavan vatsani. Noi ihmisetkin on välillä hassuja.

Äiskä on myös ihan varma et oon alkanut nähdä unii kun kuulemma nukkuessani juoksen kauheesti. Siitäkin äiskä on tosi ilonen, kun se sanoo et sillon oon rento vaiks kuulemma kaikki ei oo samaa mieltä meidän unien näkemisestä. Mä en osaa siit sanoo muuta ku et ainakin hyvin aina nukuttaa!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti